BİR BAHÇEM OLSA……

Bahçeli bir ev benim kadar birçok insanın hayalidir eminim,Özellikle de şehir de çocuk yetiştirmekten benim gibi daralan anneler ya da sakin,sessiz bir hayatı sevenler.Gerçi şehir içinde de sakin bir hayatı yaşamak mümkün tabiii büyük bahçeli bir eviniz olursa….şöyle fıskiyeli  bir dekarasyon amaçlı bir havuzum  olurdu yanında  şezlonglar bir elimde kahvem diğer elimde sevdiğim bir kitap güneşleniyorum.Çocuklarla beraber mutlu anlar geçirmek adına beraber yapılmış aksesuarlar bahçemi süslemekte neşeli,sevimli ve huzur dolu bu bahçeye sahip olmak zor değilmiş aslında tek gereken bir bahçe:)))

Gezindiğim bir yerde çok şahane bir  havuz yapımı gördüm tam arşivlik saklamalıyım bunu benim de birgün bahçem olacak  dedim kendime  ve hemen paylaşmak istedim sizlerle:)
malzeme olarak çok bişey lazım değil:)
–büyük bir kamyon lastiği kesmek için de kesici bir alet:) artık onu ne keser şimdilik bilemiyeceğim,o aleti kullanacak yüksek adeleli biri:))gerçi o büyük lastiği edindiğimiz yerde onu kesecek iki malzemede vardır ..
–su pompası
—büyük ebatlarda naylon
—-tabanına döşemek üzere kımıldmasın diye biraz kum 
—-ve kenarları için taşlar…. işte bu kadar…

Evett  süs havuzumuz hazır olduğuna göre  sıra geldi süslemlere önce bahçemin boylu boyunca çam ağaçlarımın ortalarına yerleştirmek için ortancalarımı yerleştirecek teneke saksıları süslemem  lazım…..
net turumda yine sprey boya ile yapılabilecek çok yaratıcı,pratik bir tasarım buldum burada,evin duvarlarından başlasam mı diye düşünmedim değil hani:)) tek gereken sprey boya ve ağaç yaprakları ve de süsleyeceğimiz malzeme teneke kutular,çöp kutuları yada duvarlar:))ben duvar fikrini çok beğendim tabiki salon duvarı değil gerçi köşeden bir dal sarksa fena olmaz..balkonun duvarını yandan bir ağaç sarkmış diğer yandan da sarmaşıklar yükseliyor  havasında boyuyasım geldi…

çok güzel olmuş ama değilmi?havuz ve çiçeklerimizden  sonra duvar ve çiçeklerin diplerine minik aksesuarlar yapma da hem çocuklarla beraber mutlu bir zaman geçirmek,hem onların el becerisini geliştirmek  adına yapabileceğimiz bir aktivite olabilir. Önce kağıtlarla bir rüzgar gülü yapalım,minik bir süs olarak çirkin olmayan bir korkuluk sevimli olabilir,burada rastladığım yerde de taş ve boyalardan ibaret yapımı neşeli ve pratik uğur böcekleri yapmışlar.Bahçem şimdilik hazır gibi bir tek ben yokum sanki……..

6 thoughts on “BİR BAHÇEM OLSA……

  1. bahçeli bir evim var,özene bezene biçok şey dikdim aslinda bahçe kuçük ama limon,mandalin zeytin nar ağacim var çiçek asma biber çim de ektim yazz başinda ama ne oldu inşşaat çikarken üste mahvettiler agaçlarımin ustü bile çimento kaplandi,herşey öldü beton sulamasindan,kireçli sudan nasil üzgnum bilemezsin

  2. tuhh bende üzüldüm şu anda okuyunca ne emek veriliyor yetiştirmek için halbuki:( ben maydonoz yetiştirmeye çalışıyorum balkonda ona bile hergün bakıyorum seni düşünemiyorum,büyük geçmiş olsuninşallah önümüzde ki yaz acısını gölgelerinde keyif yaparak çıkarırsın:)

  3. Bahçe ile uğraşmak kadar huzur verici bir aktivite olamaz. Yürüyüşe çıkınca bile etrafta bahçesi olup da ilgilenmeyen, bakımsız ve pis bırakan insanları görüp üzülürüm. Küçücük bir bahçe bile istenirse cennete dönüştürülebilir. Hem spor hem de zevk veren bir uğraşı bana göre.

  4. Anneannemin bahçelerinde tarafımdan denenmiştir ki::)bütün gün bahçe işleriyle uğraşmaya kıyasla 3-4 saatlik ev işinde çok yoruluyorum toprakla o enerji alışverişi yapmak müthiş bir avuç toprak gördüğümde hemen ayakkabılarımızı çıkarırız komik gözüküyoruz ama hasretiz..

Bir Cevap Yazın

