YAŞASIN CUMHURİYET,YAŞASIN ATATÜRK……….

Ben bir Hatay’lı olarak, kazandığımız  Cumhuriyet’imizin ne kadar önemli,anlamlı ve değerli olduğunu asla unutmayan ve unutmayacak olanlardanım ve bundan çok büyük bir gurur duyuyorum.İyi ki  Paşam  varmış, iyi ki son nefesini vermeden  Atalarımı,beni ve çocuklarımı bu memelekete kazandırmış.Anlatılan ve okuduğum hikayelerden,okuduğum ve öğrendiğim tarihimden  sonra düşünmeden edemiyorum;acaba son nefesini vermeden kendi hastalığına düşünüp yeter artık dememiş,durmamış,mücadale vermiş ve Hatay cumhuriyeti’ni  TÜRKİYE CUMHURİYETİ’ne dahil etmiş.Ya etmeseydi ?Ya mücadele etmeseydi ne olurduk,nasıl olurduk ve şimdi hangi bir rejim içinde yaşardık.çok korkunç geliyor hayali bile…
ATATÜRK 10 kasım 1938’de gözlerini kapamadan 6 ay öncesine kadar yani 5 temmuz 1938 tarihinde Hatay devleti de artık bir TÜRKİYE CUMHURİYETİ devleti oldu.benim Atalarım yani büyük büyük dedelerim ,evet; dedelerimin dedeleri Hatay Devletinin TÜRKİYE CUMHURİYET’ine katıldığı sırada TÜRK  olmayı seçip,ATA’mızın yolunda,CUMHURİYET izinde olmak için mücadele  eden Fransız ve Ermeni ordularından .Beni ve benim çocuklarımı, kardeşlerimi  bir Türk olarak doğup,Türk olarak yetişip,bir Türk olarak da bu topraklarda ebedi hayatımı sürdürmemi sağlayanAtalarımla ve Büyük ATA’mla çok gurur duyuyorum

hatay cumhuriyeti
TÜRKİYE CUMHRİYETİ
Tarihini uzun uzadıya burada anlatamıyacağım,her nekadar çok istesemde ama merak edipte okumak isteyen olursa burada,burada ve burada 

                                        NE MUTLU TÜRK’ÜM DİYENE….

3 thoughts on “YAŞASIN CUMHURİYET,YAŞASIN ATATÜRK……….

Bir Cevap Yazın

