ÖRGÜLERE CEP NASIL EKLENİR?

İşlediğim yelek üzerine cep eklemeye karar verdim.Yıllardır da aynı metodu uygularım,yani kimisi ayrı örüp diker ,kimisi de benim gibi parça olarak örgüye ekler.Bir bakayım düz cebi farklı yapan varmı dedim?Sonuç: yook:)aksine doğru düzgün bir ekleyen bile olmamış birtek bir arkadaşımın kırmızı hırkasında uygulamış olduğunu gördüm.Hımmmm bir de bu akşam ben yaparken ekleyeyim,örgüye yeni başlayan diğer arkadaşlar için  dedim ve.Buyuralım şöyle🙂

Önce örgümüzü cep boyu hizasına kadar işleyelim,genelde 15 cm kadar olur….

Daha sonra cep lastiğini örgüyle beraber 5 sıra kadar işleyelim,ayrı değil örgüdeki diğer ilmekler le beraber

Lastik boyunu da ayarladıktan sonra örgümüzün başından lastiğin başına gelelim ben 25 ilmek ayırdım,25 ilmeği kesmeye başlayalım

25 ilmeği kesip şişteki ilmekleri örüp sırayı bitirelim

Kesme işlemini bitirdikten sonra aynı numaralı şişle  ve ,kestiğimiz ilmek kadar yani 25 ilmek ile cep boyu kadar bir parça işliyoruz ve şişte bırakıyoruz

Cep parça örgüsü diğer örgümüzün lastikten sonraki boyu kadar olacak

Cep yeri kestiğimiz parçaya geçelim şimdi,kestiğimiz kısımdan sonra ki şişte kalan ilmekleri de işledik ters çevirip kesilen yere kadar geldik,durun orda durunn:)

Evett işlediğimiz minik parçayı şişten çıkarıp ,diğer ana parçamız olan örgünün şişine geçiriyoruz

Ana parçadaki örgümüze ekledikten sonra beraber işlemeye devam ediyoruz bu iki sıra fazla gevzek örmezsek cep bitince sarkık bir görüntü vermez

CEBİMİZİ BİTİRDİK:)Örgümüzü şiş sonuna kadar tekrar işleyip ters çevirelim….

Ön tarafa fazla geçmeden gizli dikiş  gibi cebimizi arka taraftan dikerek tamamlayalım,nasıl yeni başlayan arkadaşlar o kadar da karışık değil aslında sizler için bir de anlatımlı bir video var arşivimde onu da linkliyeyim :))kolay gelsin..

3 thoughts on “ÖRGÜLERE CEP NASIL EKLENİR?

Bir Cevap Yazın

